دانش خبر

آخرین اخبار دانشگاه های کشور

دانش خبر

آخرین اخبار دانشگاه های کشور

.::به وبلاگ دانش خبر خوش آمدید::.
با دانش خبر آخرین اخبار دانشگاهی را مرور خواهید کرد.

  • ۰
  • ۰

مسعود امانلو مسئول کمیته تحقیقات دانشجویی؛ اظهار داشت: تسهیل  شرایط در امر پژوهش از موضوعاتی است که زمینه ساز تربیت اساتید و محققان کشور در آینده می شود و اعضای  هیئت علمی باید با بکارگیری، شناسایی، آموزش و نگهداری سرمایه های فکری محققان و دانشجویان آینده علمی کشور را در نظر داشته باشند که تمام این موارد در گرو حمایت متولیان آموزش عالی کشور در بحث محتوایی و مالی است.

وی ادامه داد: با نگاهی به کشورهای مختلف مشاهده می کنیم که در حوزه پژوهش برای آینده سرمایه گذاری خوبی کرده اند.
 
امانلو افزود: اکنون زمان آن رسیده که سهم پژوهش برابر با سیاست های ابلاغی علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران از تولید داخلی افزایش یابد و به جای کاستن از بودجه آموزش و پژوهش یا به جای حفظ بودجه های پژوهشی در سطح کنونی باید برعکس عمل کرد.
 
وی افزود: از هر ورودی 1 نفر در در هررشته در دانشگاه باقی می ماند و بعنوان محقق یا هیات علمی در دانشگاه بکار گرفته می شود که حفظ جایگاه افراد مستعد بعنوان هیات علمی از لحاظ استراتژیک و عملیاتی  می تواند در اینده علمی دانشگجاه موفقیت هایی را ایجاد گند و این مهم در گرو تسهیل شرایط است.
 
امانلو گفت: برای انتقال دانش، ارتقا مهارت‌ها و حفظ استعدادها، ارتقا کیفیت آموزش و تحقیقات  نیاز به همتاپروری داریم که تزریق هزینه تحقیقات در کشور ابتدا در شهرهای مرزی اتفاق می افتد و باید این فرهنگ را در تمام دانشگاه های کشور نهادینه کنیم.
 
وی افزود: با حمایت موسسه ملی تحقیقات (نیماد) قرار است به تعداد 50 نفر از اعضای هیات علمی با مرتبه استادی  که واجد شرایط همتاپروری هستند در صورت آمادگی و تمایل به شرکت در این طرح تا سقف 50 میلیون تومان تخصیص اعتبارات واهیم داشت تا شاهد ارتقاء جامعه علمی کشور باشیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

  • ۹۶/۰۱/۰۴
  • حامد اکبری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی